Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Bästa helgen

Kategori: Ätbart

Tänk om alla helger kunde vara som den här. I fredags efter jobbet packade vi in oss i bilen och åkte till landet. Första gången för mig och ungarna. Vi kom fram till ett fint med kallt hus
men efter att ha kört elementen och luftvärmepumpen på max blev det riktigt behagligt. Morgonen därpå vaknade vi upp till ett härligt väder. 
Vi åt frukost och gick sen ut, M och stora N spelade fotboll. Lilla N och jag satt på trappan i solen, hon skrev i sitt block och jag drack kaffe och bläddrade i en tidning. Det var så varmt att en tunn långärmad tröja var alldeles lagom.
Före lunch kom en hantverkare förbi och vi gick igenom vad vi vill göra med övervåningen och badrummet. Tror det blir riktigt bra.
Efter lunch åkte vi en sväng och tittade i byn. Hittade stranden


En idrottsplats och såklart en pizzeria.

Idag packade vi ihop oss och åkte hem
direkt efter frukost för jag hade brunchdate med en fin vän det var alldeles för länge sen jag så.
Vi möttes upp på Berns och åt sushi
och efterrätt 
sen pratade vi såklart en massa.

Nu har jag laddat batterierna för att ta tag i en ganska tung jobbvecka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: