Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Att inte göra något alls

Kategori: Hemma

Alltså, helgerna går så himlans fort! Nu har den här redan sprungit förbi utan att jag hunnit med något alls. Eller inte något är väl fel att säga, jag har städat, rensat, sålt saker via Facebookgruppen sälj lokalt på ön, köpt saker från Facebookgruppen sälj lokalt på ön (ett regnställ till stora N och ett par Hunter gummistövlar till lilla N) ätit munkar
lagat mat, lagat mat, letat på Hemnet efter nån mysig stuga gärna vid vattnet i toppskick för väldigt lite pengar som vi kan köpa som sommarhus, lagat mat, gjort en rabarberpaj
slagit in paket, vikt tvätt, hängt tvätt, gjort scones, kollat på Blocket efter en ny cool bil i toppskick för jättelite pengar som vi kan byta ut vår tråk kombi mot, hjälpt stora N med läxan (vem i hela världen använder ordet ramm och varför har min 9-åring det ordet i läxa?), fixat kalasfrisyr på lilla N
(Ignorera tvätten i bakgrunden), varit irriterad på Com hem eftersom vi varit utan tv internet och telefon i ett dygn, men annars har jag inte gjort något. Nu skall jag fortsätta att inte göra något ett tag till innan jag skall gå och lägga mig, och imorgon är det måndag...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: