Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Intensiv helg

Kategori: Familjen

Det har varit en hektisk helg full med roligheter. I fredags fyllde M 40-år. Vi startade dagen med godfrukost bestående av scones och prinsesstårta.
så fick han paket såklart. Kokböcker av ungarna och av mig fick han en plånbok från Tiger och 4 biljetter till U2 när dom kommer hit i September.

På eftermiddagen skjutsade vi ungarna till mormor. Sen överraskade jag med hotellnatt och middag på Zink grill.
Vi bodde på Scandic Anglais och hade utsikt över Humlegården och Sturegatan 
På Zink åt vi en supergod mixed seafood grill. Det var musslor, lax, piggvar, bläckfisk, scampi, smörslungad spenat, bönor och aioli.

På lördagen var M på bio med en kompis. Undertiden han var borta roddade jag ihop en överraskningsmiddag för honom här hemma (bion var inplanerad så jag skulle få tid att fixa iordning).
Jag hade fixat catering från Säbb och Blomqvist som min lillebror hämtat på fredagen. Supergott och jättemycket mat! Är alltid nöjd med maten man får från dem 
Tyvärr tog jag nästan inga kort men ett på dukningen
Vilket bestod av rosor och Enjoy candles och ett på efterrättsbordet fick jag iallafall 
Det bestod av en chokladmousse tårta med vaniljpannacotta Lidingö Patesseriet, fransknougat med choklad och hallon, lakrits med choklad och hallon/passion, maränger, jordgubbar, kolapopcorn och vaniljfudge.
Tack alla för hjälpen och för att ni kom och firade M!!

Idag kom den närmsta släkten på födelsedagsfika på eftermiddagen. Vi hade köpt supergoda tårtor från Gateau.

Nu är jag helt slut och har craschat i soffan efter en rolig men intensiv helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: