Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Bra avslut på veckan

Kategori: Familjen

Igår träffade jag tjejerna för en middag på Grill Bruno. Alltid lika trevligt att sitta och prata i lugn och ro. Servicen däremot var bedrövlig. Först fick vi sitta i drygt en timme innan vi fick vatten på bordet, passade på att beställa på en gång eftersom det inte var lätt att få uppmärksamhet. Efter ca 45 minuter fick vi vår mat. När vi ätit upp kom dom och plockade av tallrikarna men frågade inte om vi ville ha något mer. Efter ett tag frågade vi lite småirriterat om kyparen hade tid att titta förbi vårt bord. När en av oss ville ha efterrätt hade köket stängt men hon kunde få glass. Två av oss beställde kaffe och ca 5 minuter efter att vi fått kaffet kom han och sa att vi gärna fick sitta kvar men han behövde ta betalt. Då var vi alltså där 18.30 och det står på hemsidan att dom stänger 22.00. Inte en krona extra betalade jag. Trist då jag tyckt att som varit bra tidigare.

Idag avslutade jag arbetsveckan med att vara ledig. I lilla N's klass firar man alla månadens födelsedagsbarn i slutet på månaden. Idag var det dags för marsbarnen och vi bjöd på glasskalas
Efter glassen åkte jag och lilla N hem och tog tidig helg. 
M kom hem tidigt och hade med sig en fin ask
Med underbart gott innehåll
Blev ett lyxigt fredagsfika.

Nu skall jag njuta av en lugn kväll och ladda inför en helg full av, friidrott, fotboll, kompiskalas, middag hos vänner, handboll och bollskoj.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: