Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Kraschad potatis

Kategori: Ätbart

Vi gör inte så många knop, räknar mest ner inför Spanien. Längtar efter sol och värme!! Har börjat packa lite, men det är lite krångligt eftersom vi direkt efter vi landat på Arlanda kommer åka upp till Jämtland och hälsa på familjen R. Alltså kläder för sol och värme och för ev regn, mygg och annat svensk sommar har att bjuda på.

Häromdagen gjorde jag en urgod potatis till middagen. Först kokade jag färskpotatis i ca 20 minuter sen lade jag dem på en plåt jag hade haft olivolja och salt på, tryckte på dom med en mugg så dom blev lite kraschade. Sen hade jag på olivolja flingsalt och vitlökspulver, in i ugnen 30 min på 225 grader. Jag vände dem efter halva tiden.
Potatisen serverades till flankstek, grönsaker och en chipotlebea
Kommer garanterat göra den fler gånger. Ungarna älskade den och gav den 10 poäng av 10.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: