Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Skolstart

Kategori: Allmänt

Idag var det alltså skolstart.
Skämtade lite med stora N igår kväll och sa att jag skulle följa med på hans upprop. Han tittade på mig och sa, då dör jag. När jag skämtade med lilla N och sa att jag inte skulle med på hennes upprop tittade hon på mig och sa, då dör jag. Så mycket skiljer det alltså att börja 1:an och 4:an.

Lilla N tar ju över stora N's lärare och fritidspedagoger vilket känns tryggt. Idag fick dom tala om deras adress och skriva in sig på tavlan
Sen fick dom skriva och rita vad dom hade gjort i sommar.
Efter det samlades alla klasser på skolgården och lärarna sjöng Heroes (med annan text) innan alla fick varsin piggelin.
Fick också veta att skolan (mellanstadiet) tillsammans med fyra andra skolor i Sverige skall vara piloter för skidklassikern dvs tävla i löpning, simning, cykling och längdskidor. Det blir spännande, stora N har aldrig stått på längdskidor förut, men vi får väl hoppas på en snörik vinter.

Jag var ledig hela dagen så jag lämnade ungarna och åkte till centrum för att handla lite blommor. Brukar köpa de luktlösa liljorna
och lite blandade snittblommor som jag sätter ihop till en bukett när jag kommit hem. Idag blev det rosa tema 
Älskar att ha blommor hemma, det känns genast mysigare.

Skönt med en mjukstart såhär efter semestern. Men imorgon är det jobb och sen efterlängtad helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: