Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Mammografi

Kategori: Allmänt

Det där med mammografi. Varför är jag så jäkla orolig mellan undersökning och svar när jag i princip inte tänker på det mellan svar och nästa undersökning? Den här gången hade jag med mig stora N, stressade in på mottagningen och skulle checka in men datorn hittade inte mig. Jag var där en dag för tidigt. Eftersom jag inte orkade åka tillbaka dagen därpå tjatade jag till mig en tid. När jag kom in i undersökningsrummet och hon höll på att fota mina bröst tittade hon på mig och sa, vad bra att du kom in. Det fick min hjärna att börja gå i högvarv, vad menade hon med det? Inget speciellt visade det sig eftersom jag idag fick det här brevet
Nu kan jag sluta tänka på det här till nästa undersökning. Borde väl klämma lite mer på dem själv också. Brukar vara bra på det i början, sen rinner det ut i sanden. Typ samma som när jag börjar med tandtråd.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: