Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fotboll, bad och grilladkorv

Kategori: Allmänt

Så vad har vi gjort mer i helgen än att jag några gånger varje dag säger till M; vi har typ köpt ett landställe. 
Inte mycket faktiskt. 
Igår spelade M match på Tantolundens BP mot Reymers. Hela familjen åkte dit och hejade. Eller jag hejade, M coachade och lilla N satt i skuggan och spelade på paddan. Jämn match som vanns med 2-1. 
Stora N gjorde ett av målen, ett riktigt snyggt mål om jag får skryta lite (och det får jag ju!!)
Efter matchen åkte vi och köpte glass på Café oLeo. Jag hittade inget jag ville ha så jag gick ner till Lidingö Saluhall för att se om man kunde köpa glass där. Det kunde man men bara i halvlitersförpackningar. Men gulligt nog skopade dom ihop lite glass åt mig i en plastburk jag kunde ta med. Gott!!

Idag och stora N kört fotbollsträning följt av handbollsträning. Jag och lilla N har varit hemma, slappat, målat naglar 
 gjort rabarberpaj.

Till middag grillade vi korv från Papilles.


Sen åkte stora N med en kompis och badade. Lilla N blev avis så hon och M åkte till Kotlasjön och tog ett bad dom med.

Nu sover ungarna och jag skall surfa runt och titta på toalettstolar, handfat, duschhörnor och en systemkamera.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: