Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Ny vana.

Kategori: Ätbart

Jag har fått en ny frukostvana, om man kan kalla det för vana efter 3 dagar. Min nya frukost är en smoothie på Alpros kokosmjölk. Eller så är det bara mjölk och bär, vad definierar en smoothie?
Jag mixar iallafall 2 dl kokosmjölk med olika frukter och bär. I måndags blev det med fryst banan och frysta hallon
Igår hade jag i fryst banan och färska jordgubbar. Och idag, favoriten än så länge, fryst ananas och lite lime.
blev nästan som en virgin PinaColada.

Jag använder färsk frukt som jag fryser. Tycker att de blir lättare att mixa då och sen håller den sig kall på väg till jobbet. Jag fraktar den i en gammal syltburk, riktigt smidigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: