Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Det där med allergi

Kategori: Allmänt

Varje år är det likadant, tror jag lider av guldfiskhjärna. Jag glömmer bort hur jobbig min pollen allergi är. Såklart längtar jag som alla andra till våren, det är ju så härligt med värmen, ljuset och allt grönt. Men den där jäkla pollen!! Jag börjar medicinera redan i februari med förebyggande tabletter, har gått på full medicinering sen nångång ibörjan av mars. 

Jag kan inte hjälpa det men jag blir lite (mycket!) irriterad på folk som hör att jag är jätte allergisk och glatt säger, men har du provat att ta sånna där allergitabletter, det finns på Apoteket. Ja jag förstår att dom vill vara snälla men det är samma känsla jag tror föräldrar till kolikbarn känner när folk frågar om dom provat Minifom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: