Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Paj extra allt

Kategori: Allmänt

Skönt med lördag, då kan man sova lite längre. Varför vaknar jag då redan vid sju och kan inte somna om?
Låg iallafall kvar ett långt tag innan jag gick upp klädde på mig och åkte till Gateau och köpte frukostbröd, en halv kardemummalängd slank också med. 

Älskar kardemumma, deras kardemummalängder är fantastiska och jag uppskattar verkligen att man kan köpa en halv längd.

Ikväll skall vi hem till familjen B. Jag lovade att ta med efterrätt. Fick ordern; inget jäkla hälsotjaffs, det skall vara carbs carbs och lite mer carbs. Kan jag göra annat än lyda?
Lilla N hjälpte mig och vi fixade ihop en paj extra allt. Grymmaste pajdegen (smält 175g smör, blanda i 3dl vetemjöl, 1dl socker, 0.5 tsk bakpulver och 0.5 tsk salt) fylld med hemmaplockade rabarber, jordgubbar och vitchoklad. Sen toppade vi med en crumble bestående av smör, socker, sirap, grädde, vetemjöl, cocos och havregryn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: