Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Härlig helg

Kategori: Familjen

Åh vad skönt det är att värmen är tillbaka. Man blev liksom chockad när den försvann sist och det blev grått och regnigt. Hoppas den är här för att stanna nu! Det enda negativa är väl att det känns som det är mer pollen i luften, men det är inget man kan göra något åt tyvärr. Bara att bita ihop och försöka njuta av det bra istället.

Igår var familjen R här på fika och middag. Provade ett nytt recept på
Cookisar. Grunden var "blondisar" med vit choklad, men jag delade degen i två och i den ena hade jag i lite kakao, två rediga klickar nutella och mjölkchoklad pluppar. Dom ljusa var väldigt goda och dom mörka gillades skarp av dom som kunde äta dom (dvs inte jag för jag tål inte nötter)
Vi fikade ute såklart.

Till middag blev det chili på högrev med en massa tillbehör. Även den åts utomhus. Självklart avslutade kvällen som vanligt med Settlers och mycket stort intag av snax. 

Idag har vi haft städdag med föreningen. M var ute och hjälpte till, själv tog jag ungarna och drog till Centrum. På vägen dit stannade vi vid grillen och åt korvlunch. Dom hade med sig en hundring var. Lilla N kom hem med ett hopprep och stora N ett paket pokemonkort. 
Nu är det glassdax!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: