Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Bortskämda

Kategori: Familjen

Igår på Valborg var vi och familjen R hemma hos familjen K. Där blev vi bjudna på god buffé, ost, kex och tre efterrätter. Snacka om att bli bortskämd! Efter maten gick alla utom jag till majelden. Jag gick hem och gömde mig från alla elaka pollen.

Idag var vi hemma hos familjen AW. Vi hade med oss fika. Lilla N rullade chokladbollar medans jag och stora N gjorde cakepops. Ganska misslyckade till utseendet, men dom var goda och strösslet var iallafall fin
Tror att chokladen vi doppade i var lite för varm.
Jag gjorde en rabarberkaka också, på våra egna rabarber. 
Det är så skönt nu när ungarna är stora nog att roa sig själva. Blir lite tid till vuxenprat.
Vi stannade kvar på middag och fick god lax, bubbel och chokladfondue med en massa god frukt.
Tänk om alla torsdagar kunde vara såhär.

Imorgon är det jobb igen för mig. Lilla N åker till mormor, stora N är hemma med M som jobbar hemifrån. Sen är det helg igen, jippie!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: