Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Hemmafrun som jobbade

Kategori: Familjen

Idag har det varit full rulle hela dagen. Lite strul på jobbet gjorde att jag satt med näsan i excell från halvåtta till halvtvåtiden då jag släpade mig iväg för att äta lite. Sen på eftermiddagen försökte jag trycka in det sista i mitt trötta huvud för idag drog killen jag vickar på pappaledighet.
Väl hemma var det bara att sätta igång och baka för imorgon fyller världens finaste lilla N år. Jag har hunnit med en kladdkaka, en mazarinkaka, ett pajskal, chokladbollar och har nu en pavlova i ugnen. På spisen har jag en chili som skall bli morgondagens middag. Imorgon skall jag göra pajfyllning, en hallonpaj och lite kakor. Ibland känner jag mig lite som en superhemmafru som dessutom jobbar 100% 
Nu har jag craschat i soffan med en 
För det är jag värd!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: