Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

God onsdag

Kategori: Allmänt

Ytterligare en jobbdag avklarad. Jag vet att det inte är något märkvärdig med att jobba det gör de flesta av oss en sådär fem dagar i veckan. Men efter att ha varit hemma i ganska exakt sex månader tar det ett tag att komma igång. Är dessutom lite orolig att jag inte kommer hinna lära mig allt eftersom
killen jag skall vicka för går på pappaledighet redan nästa fredag. Får göra det bästa jag kan helt enkelt.

Något positivt är att det går mycket fortare att ta sig dit och hem än jag trode. Idag åkte jag hem straxt efter fem och det tog mig drygt 30 minuter. Inte illa tycker jag.

På vägen hem svängde jag förbi Mariannes (det var dit det tog drygt 30 minuter om man skall var petig) och köpte hem lite gott. Det blev hängmörad ryggbiff, bea, skagenröra och supergod stark salami. Lite lyxigt för en helt vanlig onsdag.
Busade till det och tog en cider bara för att jag var sugen. Gissa om det var gott.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: