Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Färskpotatis

Kategori: Ätbart

Ibland är det skönt att äta middag när ungarna gått och lagt sig. Idag blev en sån dag. Ungarna åt amerikanska pannkakor till middag. Dom ville hellre ha det än våfflor. Själv svängde jag förbi Mariannes på vägen hem och köpte lite gott. Det blev världens godaste salami som jag blivit lite lätt beroende av. Sen en styckningsdetalj som jag inte riktigt kommer ihåg vad den hette. Den var som en filé fast inte oxfilé. Kan det ha varit någon slags ytterfilé eller något? Det är lite kul att be om tips för då äter man inte alltid samma. Ett pluss att dom  inte bara föreslår det dyraste, den här filén betalade jag ca 125:- för och då räckte den till oss båda utan problem. Jag brynte den i stekpannan och lät den gå till 53 grader i ugnen som stod på 150 grader. Den blev aldeles perfekt. Till köttet köpte jag deras goda bea och för mig årets första färskpotatis 
Sen gjorde jag en tomat och mozarella sallad. Gissa om det var gott. 

Man kan ju tro att vi skulle sitta med tända ljus och en flaska vin. Närå det blev vatten i soffan framför DIF - AIK. Än så länge ser det bra ut. Håller tummarna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: