Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Tjejdag

Kategori: Familjen

Idag är M och stora N iväg på fotbollsturnering hela dagen. Då bestämde jag och lilla N att vi skulle ha en riktig tjejdag. Vi började med att inte äta frukost. Ingen av oss är frukostmänniskor och nu när inte killarna var hemma struntade vi i den. Istället började vi dagen med Tummenspelet och jag tog en kopp kaffe. Efter två förluster på raken gav jag upp.

Lilla N skrev då en lista på vad hon ville göra idag

Jag kom på att jag läst om en ny pysselbutik här på ön så vi klädde på oss och åkte dit. Det roliga är att man inte bara kan köpa pyssel, man kan även sätta sig där och pyssla. Vissa saker är gratis och vissa kostar en slant. Lilla N pysslade ihop en krona till sig själv

Jättemysigt koncept. Muntra barn heter butiken. Vi kommer garanterat gå dit igen!
Sen åkte vi till Centrum och lilla N åt en chokladglass

Inne på Eat Miyabi hade dom lite olika sorter som alla såg supergoda ut. Jag provade ingen den här gången men när den här sommaren är slut lär jag ha provat mig igenom hela sortimentet.

Sen var det dax för naglarna. Jag hade köpt ett lila glitter som vi såklart provade på ett rosa nagellack

Glittret gör sig inte riktigt på bild, men det blev riktigt glittrigt. Lilla N blev jättenöjd. 

Nu tittar vi på handboll och väntar på killarna. Vi är båda mycket nöjda med vår tjejdag. Kanske försöker jag mig på en revanch i Tummenspelet.. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: