Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Stenrensning

Kategori: Hemma

Jag har inte gröna fingrar alls. Brukar döda det mesta i växtväg. På uteplatsen har vi bara några odlingslådor med jordgubbar och smultron

Igår när jag tittade ut märkte jag att vår stensatta uteplats började se ut som en djungel. Det växte upp en hel massa saker mellan plattorna, det var mossa, maskrosor och annat "skit". Jag kom på att vi fått ett verktyg av svärmor som man skall använda att rensa mellan plattorna. Det ser ut som nått man mördar folk med, en lång pinne med en järnkrok i ena änden.

Så jag rensade mellan alla plattor och sopade sen hela uteplatsen. Nu är den mycket finare. Behöver kanske piffa upp den med en blomma eller något. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: