Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Nationaldagen

Kategori: Allmänt

Nationaldagen. Vad gör man då? 
Jag hängde med familjen på förmiddagen. Hade lite springträning (dom, inte jag. Jag fotade) och bollade lite fotboll och handboll, åt lunch.
Sen drog jag iväg till Svavelsö och tjejträff hos M. På väg ut plockade jag och B. Lite senare direkt efter en fotbollsturnering kom K och gjorde oss sällskap. Vi började med rose på terassen
Jag körde bil så det blev ett miniglas för mig.

När det började bli lite kyligt och vi hade ätit lite för mycket snax gick vi in och åt middag. En supergod middag. Vi började med gurksoppa med räkor och ett spett med jordgubbe, mozarella och basilika.

Sen fick vi en röding med dillcreme, stekt sparris, babyspenat och färskpotatis. Tyvärr glömde jag och fota...

Till efterrätt blev det rabarberpaj med grädde och jordgubbar

Tack M för en jättetrevlig och god eftermiddag/kväll med en massa prat och skratt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: