Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Avslutning

Kategori: Familjen

Idag var det avslutningsdag. Stora N slutar 2:an. Nästa år har vi två ungar i skolan, helt sjukt. Stora N var såklart finast i hela världen och dessutom fixad i håret.
Fotbollen kunde han såklart inte lämna hemma.
Vi fick höra skönsång, flöjtspel, tal från rektorn och lite mer sång medans vi höll på att smälta bort i solen. Sedan gick vi in i klassrummet där alla ungarna fick en sommaruppgift innan det blev jordgubbar och glass. Jag hade tagit ledigt men stora N ville vara kvar på fritids, lilla N ville till dagis och M åkte till jobbet så jag fick en halv dag aldeles för mig själv. Vad jag gjorde? Jo jag handlade, vek en tvätt, körde en tvätt, hängde en tvätt, bytte lakan, stekte utflykts pannkakor, dammsög och fixade middag.
Men jag åt iallafall lunch i lugn och ro med mitt favorit sällskap 

Nån gång skall jag lära mig hur man slappnar av och tar det lugnt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: