Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fira lillebror

Kategori: Familjen

Igår fyllde min lillebror J 30 år. Han vill inte ha något jättefirande, eller egentligen inget firande alls. Men jag, M och pappa bjöd honom på middag igår. Vi åt på Terassen, bästa stället att sitta på när det är fint väder

Tyvärr blev jag inte riktigt lika nöjd med maten som jag brukar. 
Till förrätt åt jag löjrom med tillbehör


Helt ok, men lite tråkig med tanke på att den kostade nästan 200:-
Till varmrätt tog jag kalventrecote som jag tyvärr fick skicka tillbaka. Jag hade beställt rare men när den var helt rå på ytan på vissa ställen tyckte jag det var lite väl. När jag klagade försökte hon först förklara att det visst skulle vara så. Men nej, rare är blodig inte rå. Till slut tog hon ut tallriken med frågan, vill du ha kvar pommesen så länge.... Eh nej jag vill helst ha en ny tallrik mat. Det fick jag inte, samma kött kom tillbaka något mer stekt och tillbehören något kallare än när jag fick in dem första gången. 
Tråkigt då jag gillat terassen tidigare, nu känner jag inte för att gå tillbaka....

Efter maten åkte vi hem till oss, åt jordgubbar med grädde och drack kaffe. 
På torsdag skall vi hem till mamma och fira honom igen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: