Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Nyårsafton

Kategori: Familjen

Året som skulle bli en "nystart" startade sådär. Men vi tar det från början.
Vid 14 tiden mötte vi upp familjen B och 3/4 av familjen AW för lite skridskoåkning. Vissa åkte andra hängde på läktaren. Efter det åkte vi hem för lite snabbfix och ombyte innan vi åkte hem till familjen AW där vi skulle fira nyår. Tanken var också att vi skulle sova över.
Vi började med en god plockförrätt
Som värdparet stod för.
Medan vi åt förrätt åt ungarna hamburgare.

Sen blev det en jättegod varmrätt a
la familjen B som bestod av helstekt oxfilé, cognacssås, potatisrulle med smördeg och picklad rödlök.
Vi drack champagne till både för och varmrätt. Kul att prova lite olika 




Sen fick jag ont i magen. Tror det var kötten och champagnen som fick den att reagera. Men efter en Omeprazol och lite vila blev det bättre, men jag slutade dricka.
Vi stod för efterrätten och började med en choklad och Baileys pannacotta toppad med daim som M fixat
(Kan vara historiens sämsta matbild)
Här någonstans började jag känna mig lite varm och konstig. Tog tempen och det visade sig att jag hade 38.5
Jag mådde ändå såpass bra att vi stannade kvar för att fira in tolvslaget och duka fram efterrätt nummer två.
En mazarintårta som jag gjort
Till det serverade vi ett porlande dessertvin
Sen var alla riktigt mätta!

Vid tolvslaget gick vi ut och tittade på fyrverkerierna innan vi gick in och hängde lite till innan vi åkte hem. Jag kände att jag ville hem när jag var febrig och sen var jag körbar eftersom jag bara hade druckit två små glas champagne i början på kvällen.

Under natten fick jag över 39 grader och proppade i mig lite värktabletter vilket fick ner febern. Idag är jag nästan feberfri men har ont i huvudet och känner mig allmänt hängig. Inte riktigt den början på året jag hade tänkt mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: