Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Julafton nummer tre

Kategori: Familjen

Julen hos oss blir lite utspridd. Det blir lätt så när man har skilda föräldrar. Igår firade vi vår tredje "julafton", den här gången med min pappa, hans fru och min lillebror A. Vi skulle bjuda på pulled pork men när vi tog ut den efter 7 timmar i ugnen var den inte alls så mör och fin som den borde vara. Man fick kämpa för att få isär den och den "trådade" sig inte som den skulle. Det blev att panikåka till Willys och köpa köttfärs så blev det tacomiddag tillslut. Gott det med såklart. Till efterrätt hade jag gjort min favorit efterrätt Pavlova. 

Sen fick ungarna julklappar också såklart. Båda fick böcker och pressentkort till Gallerian i olika valörer. Lilla N fick också en katt som kan gå och jama. Vi välkomnar FluffLisa till vår familj

Nu är allt julfirande slut och det känns som det är dags att plocka ner julen. Nu vill jag bara fylla lägenheten med tulpaner och längta till våren. Tjuvstartade och köpte hem några igår 

Men jag förstår ju att det kommer bli vinter dvs snö även i år. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: