Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Panko

Kategori: Familjen

Ja jag vet, är nog lite efter men igår provade jag att panera med panko för första gången. Åh vad gott det blev! Att jag inte provat det tidigare.
Jag tog kycklinglårfilé som jag kryddade med chili, salt och peppar. Gned in dem i lite olja sen vände jag dem i panko och stekte i smör. Det blev en aldeles lagom tjock krispig panering och supergod saftig kyckling. Till det åt vi klyftpotatis, tomat/mozarella sallad och bea från Mariannes.
Var godare än det ser ut.

Jag får ju lite hang up på mat som jag gillar så vi kör samma sak till lunch idag. Sån är jag. Som tur är gick det hem hos resten av familjen också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: