Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Koka kola

Kategori: Hemma

Jag är verkligen inte i fas med den här julen. Dessutom jobbar jag den 22:a och  23:e och hinner inte fixa och trixa så mycket som jag skulle vilja. Vi har lämnat in en beställning hos Mariannes fisk på julskinka (färdigkokt men inte griljerad), handrullade köttbullar, prinskorv, Västerbottenpaj och julvört. Har iallafall bakat lussebullar och igår kokade jag kola 
Som vanligt använde jag Leilas recept på smörkola. Hade i en ordentlig dutt vaniljpulver och sen lite flingsalt på toppen. Saltade inte på alla kolorna, några fick vara vanliga. Skall försöka hinna koka knäck också, och göra chokladkola, och baka pepparkakor. Som tur är har vi inget alla planerat i helgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: