Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Den där pollenallergin

Kategori: Familjen

Som en jäkla käftsmäll slog den till. Pollenallergin alltså. Visst har jag känt av den lite tidigare men nu....Täppt i näsan, nyser, ont i huvudet, tryck över ögonen, kliar i ansiktet, trött i huvud och i kroppen. Nytt för i år är att det också satt sig på halsen, den kliar och rösten är inte som den skall. Och då äter jag sedan dryga månaden tillbaka dubbla receptbelagda allergitabletter och tar lite extra av kortisonpuffandet ibland när det behövs. Det är ok nu när jag varit ledig men det blir kämpigt att jobba.
Men nog gnällt. 

Vilken härlig påskhelg det har varit. Vädret var lika fint idag. Vid lunch spelade M fotbollsmatch. På väg hem hämtade han lilla N hos mamma. Sen gick vi allihop och handlade glass.
Lilla N tog en calippo medans vi andra provade på en av årets nyheter 
Jag tyckte det var god men väldigt söt. Fick i mig kanske en tredjedel innan M fick offra sig och äta upp resten. 
Sen har vi mest tagit det lugnt, druckit kaffe, bollat tennis, läst och bara varit. Sånt man inte riktigt hinner med en "vanlig" helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: