Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Tandläkaren på en lördag = dyrt

Kategori: Allmänt

I torsdags började jag få lite ont i en tand, inte hela tiden men ibland. Eftersom jag har en tandläkartid på tisdag tänkte jag att jag väntar med att kolla upp det tills då. Idag började det mola typ hela tiden. Eftersom jag en gång tidigare haft tandvärken från helvetet (föda barn är bit av kaka jämförelsevis) tog jag det säkra före det osäkra och åkte in till jourtandläkaren på Kungsholmen. Där konstaterades det att det onda antagligen inte alls kom därifrån jag trodde utan det var en kindtand som jäklades. Eftersom jag dragit ut kindtanden i nedre käken (ja jag har skitdåliga tänder) har tanden där uppe börjat röra sig nedåt så tandläkaren tyckte jag skulle dra ut den. Så ut åkte tanden. Saftig räkning blev det såklart. Hoppas tandfen kan ge ett litet bidrag.....
Roligare saker kan man göra av med pengar på såhär en löningslördag.

När vi åkte hem igen var det värsta kön för att komma från ön. Märks att det är många hurtbullar som varit här och sprungit. 

Skönt att vi skulle hem för där var det fritt fram.

Kommentarer

  • Lidingömamman säger:

    Trist med tanden men nu är eländet ute i alla fall. Hoppas att morgondagen blir bättre.

    Kram

    2013-09-28 | 22:18:32
    Bloggadress: http://www.lidingomamman.blogg.se

Kommentera inlägget här: