Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Kungsberget

Kategori: Familjen

Mina unga kan inte åka skidor, varken på längden eller tvären. Dom har nog inte ens varit i närheten av ett par. Men nu har vi bokat några dagar i fjällen. Eller inte fjällen utan Kungsberget. Två timmars bilresa känns rätt lagom, dessutom behöver vi inga jättebackar.
Vi åket med familjen B som "vanligt". Tänkte hyra ett parhus med åtta bäddar, bastu, braskamin, diskmaskin, tvättmaskin och allt annat man behöver 
Stuga är mysigare än hotell tycker jag, speciellt när man åker med andra och vill hänga och dricka vin när ungarna somnat. Vårt hus ligget nära barnbacken och pulkabacken, perfekt! Vi kommer nog att boka privatlärare till ungarna. Blir typ samma pris som att ha dom i en större grupp.
Får se om jag kan åka något. Åkte skidor när jag var 7-10 år men inget efter det. För ett gäng år sedan försökte jag mig på bräda. Tog mig ner sakta och osäkert men tyckte det var kul. Tyvärr funkar inte bräda och mina knän så bra ihop. Skall kanske prova skidor den här gången, eller inte....nån skall väl stå för markservicen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: