Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fotbollsplanskaka, favorit i repris

Kategori: Ätbart

Idag har stora N fotbollsavslutning. Det blir föräldramatch, diplom, festis och fotbollsplanskaka. Jag bakade en sådan till sommaravslutningen och nu ville dom gärna ha en igen.
Den är superenkel att göra. Jag kör på ett trippelt kladdkaksrecept i med allt i en långpanna.Sen när den svalnat brer jag på en whipped cream frosting (som jag också spritsar linjerna med) 

Sen strör jag på gräset som är grönfärgad kokos

Sen är det bara att spritsa dit linjer.

Och ja man kan vara mer noggrann än vad jag var. 

Lilla N ville också prova att spritsa så hon gick loss på ett papper med det som fanns kvar i spritsen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: