Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Blockflöjt

Kategori: Familjen

I stora N's skola får alla 2:or varsin blockflöjt som dom lär sig spela på. Nu har han tagit hem den och övar lite då och då

Det får mig att minnas när jag var liten. Då spelade nästan alla något instrument . Man började med blockflöjt eller mandolin. Jag spelade flöjt. Vi hade en "konsert" tillsammans med mandolinspelarna. Måste låtit hemskt. Sen gick folk vidare till fiol, gitarr, tvärflöjt.....men inte jag. Jag fortsatte med blockflöjt och gick senare över till altflöjt (tror jag det heter, helt enkelt en blockflöjt modell större) innan jag lade ner min musik karriär.
Får se hur det blir med stora N, om det blir något annat efter blockflöjtandet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: