Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Träningsvärk

Kategori: Hemma

Ja det var ett tag sedan jag tränade. Märkte av det igår kväll när jag började få träningsvärk i höger axel och arm efter dagen målande och färgvispande. Men som jag sa igår är jag supernöjd med färgen, kanske mer nöjd idag när jag sett den i dagsljus.
Färgen jag målade med igår heter 
San Saccaria och är ljusgrå. Älskar färgskiftningarna.


Färgen var lätt att måla med och även om det är en kalkfärg så är det slät och inte alls kornig. Den luktar inte heller så starkt som många andra färger kan göra.
Nu skall jag vila armen nån dag innan jag ger mig på en vägg i sovrummet. Där blir det den lite mörkare Lute Primo.
Sen funderar jag på att måla inne hos lilla N också. Senast jag var förbi Lie på Inreda.com fick jag kika på några nya Kalklitir färgprover och där fanns en rosa jag tror skulle bli jätte fin inne hos henne.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: