Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Isglass

Kategori: Allmänt

Förra veckan köpte jag isglass formar på ICA. De första glassarna gjorde jag på blandsaft jordgubb och skivade färska jordgubbar. Det gillades skarpt av ungarna. Nästa experiment blev apelsinsaft med färskpressad citronjuice och jag rörde i lite florsocker i. För någon dag sen köpte jag ett till set med formar. I den provade jag cola light. Vi har inte provat den än, men det bästa är att den kan jag också äta. Jippie. Jag skall mixtra lite med färska bär och sockerlag också tänkte jag. Ju mer "naturligt" desto bättre. Tror tyvärr inte man kan göra "vanlig" glass eftersom pinnen inte sitter lika hårt så det kan bli problem att få ur den ur formarna.

Lilla N gillade jordgubbsglassen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: