Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Hängmörad T-bone stek

Kategori: Ätbart

Jag försöker ju att äta lite nyttigt just nu så när familjen skulle äta mamma scans köttbullar och pasta kände jag att där går min gräns. Det är inte ofta vi äter sådana helfabrikats middagar, men ibland händer det. Jag bad M köpa med sig en köttbit hem till mig, gärna från Mariannes saluhall för dom har en sån skitgod bea. Han kom hem med en halv ko som kostade lika mycket som 10 köttbullsmiddagar. Det blev en rejäl hängmörad T-bone stek, nästan lika stor som stekpannan. Jag brynte den på båda sidorna sen in i ugnen på 200grade, där fick den stå tills innertempen kom upp till 50 grader. Sedan vila några minuter. Oj vad gott det blev. Perfekt kött!! Jag åt det med en klick bea och gurka. M fick också smaka för hur gärna jag än velat kunde jag inte trycka i mig allt. Tur för honom eftersom ungarna käkade upp nästan alla köttbullar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: