Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fotboll och luskammning

Kategori: Allmänt

Igår hade jag planerat att ha en lugn skön söndag för även om jag inte blev jättesen i lördags så var jag lite trött. Den planen sprack rejält när jag på morgonen såg något som rörde sig i stora N's hår. Jodå visst var det en liten lus. Jodå visst var det nära till panik. Dagen gick åt att lusbehandla hår och luskamma hela familjen. Inga fler löss hittades och heller inga ägg. Vi har en nitfree kam som man också får bort ägg med. Stora N måste fått lusen i håret typ i fredags så den inte hunnit lägga några ägg. Sån himla tur att jag såg den, annars hade det kunnat bli katastrof....
Vi hann också med en fotbolls match för stora N. Tyvärr förlust med 3-5 men dom kämpade på bra. Stora N gjorde ett riktigt snyggt mål och hade en riktig rökare i stolpen.
På kvällen var M och stora N iväg på DIF-Halmstad med en del andra i fotbollslaget. Kom hem jätteglad efter 1-0 vinst och två autografer från Djurgårdskaninen.
Ännu senare tittade vi såklart på VM- finalen i Hockey, vinst igen.
Till hockeyn åt jag en sen men god middag bestående av finncrisp, gurka och skagenröra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: