Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

40-års kalas

Kategori: Allmänt

Igår var det 40-års kalas hos B. Hon hade beach tema vilket hade varit helt ok om vädret varit lika fint som det var tidigare i vecka, men nej inte då. Nåja blev lång kjol, färgglad top och rosa flipflops. När vi kom dit blev vi bjudna på bål, vitt vin, rose', kallskuret och lite annat plock. Efter ett tag tändes grillarna och det grillades hamburgare. Mumsigt! Efter maten bjöds det på två olika tårtor och ryttarkaka. Och en massa vin och öl förstås. Trots det inte jätteroliga vädret var vi utomhus nästan hela kvällen. Funkade bra med en filt över axlarna. Straxt efter midnatt efter att ha sjungit Ja må hon leva ringde jag min privat chaufför (tack lillebror) och åkte hem. Tog med mig herr R också. Inte hem utan i bilen. Sex timmars kalasande räcker för att trötta ut de orutinerade småbarnsföräldrarna...

Tack bästa B, hoppas resten av kvällen var lika lyckad och att huset står kvar.

Eftersom jag hade mobilen i väskan i princip hela kvällen lyckades jag bara ta en bild. Inte direkt partyaktig, men fin utsikt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: