Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Söndagsmiddag hos mamsen

Kategori: Familjen

Idag har vi ätit middag hemma hos mamma och lillebror. Skönt att slippa laga mat ibland. Vi åkte dit redan till eftermiddagsfikat. Det bjöds på en variant till Budapeststubbe men fylld med grädde och jordgubbar. Jag älskar maräng, grädde och jordgubbar, men var duktig och tackade nej. Men kaffe drack jag ju såklart.
Till middag blev det två sorters lax i ugn, en neutral och en med Västerbotten ost. Färskpotatis, romsås och smörslungad sparris till. Till efterrätt blev det jordgubbar, glass och grädde. Så jag fick mina jordgubbar och min grädde ändå. Allt var så gott att jag åt lite för mycket, är så himlans mätt nu. Men det var det värt!

Gott


Kommentarer


Kommentera inlägget här: