Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Ny dator?

Kategori: Allmänt

Vet inte om jag sagt det förut men jag är sugen på en ny dator, men det är ju en djungel därute. Jag är trots mina år som first line support på en data avdelning inte speciellt teknisk och inte så intresserad av teknik. För mig är huvudsaken att den funkar som det skall, inte är för stor, är snygg och har OK batteritid. Jag har kikat runt lite och hittat några kandidater.
 
Vi börjar med en Sony Vaio
Den enklaste och billigaste av de tre jag tittat på här. Lite större och något tyngre är den också. Batteritiden är 7 timmar, vikten är 2.3 kg och den är 23 mm hög
 
Sen har vi Samsung, snygg som de flesta Samsung produkter
Den har dessutom touchskärm (behövs det?) och en batteritid på 7.5 timmar. Vikten är 1.7 kilo och är 19 mm hög
 
Sen har vi då Macbook air
Känns som alla går över till Mac. Den är såklart skitsnygg, men jag är så van vid pc. Någon som vet hur det är att byta till Mac, känner man sig helt borta? Eller underlättar det om man har använt Iphone och Ipad?
Den har iallafall en batteritid på 7 timmar, är 20mm hög och väger 1.4 kg
 
Nu har jag bara kikat på nätet, måste nog gå och klämma lite på dom live också. De här tre ligger runt 13-14 tum, vet inte om jag skulle vilja ha någon ännu mindre eller om det känns för pluttigt. Får fundera lite
 

Kommentarer

  • K säger:

    Trots PC freak sedan barnsben kan jag inte mer än säga byt! Det är det bästa jag gjort. Är helt handikappad nu när jag sitter vid en PC. Tog ca 2 veckor att bli van. Svårast är nog alla kortkommandon.

    2013-06-05 | 17:52:42

Kommentera inlägget här: