Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Fotboll och tennis

Kategori: Familjen

Idag har det varit full rulle. Började dagen med att förbereda middagen, dvs slänga in en bit fläskkarre i ugnen. Japp det blir pulled pork till middag. Sen fixade jag klart fotbollsplanskakan. Den bestod av kladdkaka i långpanna (tripplade mitt vanliga recept och hade den inne ca 35 minuter) sen gjorde jag en whipped cream frosting (200g Philadelphia, 2.5 dl florsocker 5 dl vispgrädde) som jag bredde på kakan. På toppen hade jag grönfärgad kokos som "gräs", sen spritsade jag fotbollslinjer. Inte det snyggaste jag gjort men den blev uppskattad av fotbollskillarna på avslutningen. Efter lunch drog jag M och stora N iväg till tennishallen och spelade/bollade i en timme. Så jäkla kul!! Synd att mina knän inte tillåter alltför mycket, men fick inga känningar av dagens "spel" och det är positivt! Nu tar vi det lite lugnt och väntar på kvällens gäster, familjen N.

Fotboll och tennis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: