Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Dagens bak

Kategori: Ätbart

Idag ägnade jag lunchen åt att baka. Imorgon firar vi nyår hos familjer AW och jag har som vanligt lovat att fixa fika/efterrätt. Idag har jag bakat chokladmuffins och gjort cakepops. Har bara provat cakepops en gång förut och då gick det åt skogen. "Smeten" var alldeles för lös så pinnarna bara gick rakt igenom. Den här gången fuskade jag och ställde dem upp och ner i små kakformar. Jag gjorde dem av några (5 st) chokladmuffins jag hade i frysen och knappt en halv förpackning Philadelphia. Jag doppade dem i vit choklad från strössel och sånt som skall vara "tempererad". Chokladen var super, stelnade lagom snabbt och blev hård glansig och fin. Senare tänkte jag fixa en vit kladdkaka från boken Två systrars söta och imorgon blir det nog kolakakor och kanske chocolate chip cookies. Får se vad jag orkar. Inte riktigt lika kul att baka när man inte äter det själv, men jag får göda alla andra :)

Dagens bak

Kommentarer


Kommentera inlägget här: