Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Löplabbet, kantareller och rabarberpaj

Kategori: Familjen

Igår åkte jag och M in till stan efter jobbet. Jag ville spana lite reor och han skulle köpa nya löparskor. Vi startade på löplabbet. M fick springa på löpband och stå på spegel innan han i affären konstaterade att M hade ett närmaste perfekt löpsteg och var lätt i kroppen (en mening jag aldrig kommer få sagd till mig!!) Sen fick han prova 3 olika par skor innan han till slut valde ett par adidas. Efter att ha använt ett presentkort han fått när han slutade sitt förra jobb och en rabatt jag har via jobbet blev skorna hans för under 300-lappen.
Själv kikade jag runt på Åhléns (där jag har presentkort) men hittade inget jag supergillade så jag gick tomhänt därifrån. Inne på Stadium blev det iallafall ett par löpartights. Nej jag springer inte, men dom är sköna att ha när man power walkar.
Vi köpte också med oss kantareller och jordgubbar från Hötorget. Eftersom vi var där vid stängning fick vi kantarellerna för 9.90kr hektot och jordgubbarna för 10kr litern.
Hemma igen åt vi kantatellstuvning och en rabarber/jordgubbspaj medans vi tittade på Do you think you can dance. Ett av våra favorit program.

Idag kommer ungarna hem. Då blir det full fart igen. Hela helgen är uppbokad med en massa trevlighetet.

Middag....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: