Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Äta siffror?

Kategori: Allmänt

Det är mycket siffror nu, tex 16-8, 5-2 osv.... Ja jag pratar såklart dieter, eller sätt att äta. Själv äter jag just nu pf 16-8. Vad det betyder? Jo periodisk fasta med fasta 16 timmar och ett ätfönster på 8 timmar. Under de timmar jag äter blir det lunch och middag och då äter jag LCHF men inte så HF. Alltså så lite kolhydrater som möjligt men jag vräker inte i mig fett men äter fullfeta produkter. Eftersom jag inte är någon frukostmänniska funkar det bra för mig.

5-2 är en annan variant. Då äter man "normalt" 5 dagar i veckan och "fastar" 2 . Under fastedagarna äter man som tjej max 500 kalorier och som kille 600 kalorier. Det skall tydligen vara bra för kroppen. Funderar på att prova det här i höst.

Nu är jag ju ingen expert på någon av dieterna så vill ni veta mer vetenskapligt får ni nog googla.

Vad jag längtar efter just nu är det här, men det får vänta till semestern.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: