Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Nyårsfirande

Kategori: Familjen

Så var det 2013. Oj vad fort åren går, kommer ihåg fotbollssommaren 1994 som det var förra året, Melleniumskiftet 1999/2000 var det verkligen 13 år sedan, känns som igår... Antar att det är ett tecken på att man börjar bli gammal, och det blir man ju. 2013 är också året då jag och de flesta av mina närmsta vänner fyller 40. Jag hoppas att det kommer bli ett toppen bra år!!
 
Året 2012 avslutade vi "som vanligt" hemma hos f
 
amiljen K tillsammans med familjen R. Vi delar alltid upp matlagningen och i år var det vår tur att fixa varmrätt. Varmrätt är nog det jag är sämst på, har så dålig fantasi när det skall vara lite finare mat och inte det vanliga vardagsköret.
 
Fru K hade som alltid dukat och dekorerat bordet superfint!! (Ytterligare en talang jag önskar att jag hade)
De bjöd också på förrätten vilket bestod av en jättegod hummersoppa med ostfyllda filodegsrullar och till det en mycket gott vitt vin.
Sedan var det vår tur och det blev tillslut laxfilé fylld med en kräftröra toppad med löjrom och rödlök, potatismos med Västerbottenost och fräst sparris till. M hade hittat en god Riesling som passade bra till laxen.
Fru R hade fixat efterrätten som inte var en utan tre. Det bjöds på en karameliserad ananas med kokosmousse, en chokladmousse toppad med limehallon och crunch och tillsist en choklad/vaniljtryffel. Till det ett rött dessert vin. Det var verkligen supergott alltihopa!
Middagen drog ut lite på tiden eftersom det nattades lite barn mellan rätterna så när vi ätit klart var det dax att öppna champagnen. Vid 01.30 tackade vi för oss och gick hem.
Tack familjen K och R för ytterligare ett gott och trevligt nyårsfirande!!
 
Självklart glömde jag fota för och varmrätt men håll till godo med lite blurriga mobilbilder på den fina dukningen och den underbara efterrätten
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: