Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Lowcarbshop

Kategori: Ätbart

Nu för tiden kan man hitta mandelmjöl i de flesta affärer, men oj vad dyrt det är. Jag har hittat en webshop som heter lowcarbshop där jag numer köper mitt mjöl. Där kostar 500 gram 59:- och man kan köpa på sig och lägga in i frysen, då håller det ett bra tag. Vad jag skall göra med allt mandelmjöl? Baka macroner såklart. Nu var det ett bra tag sen jag bakade och häromdagen sa stora N, mamma det var länge sedan du bakade macaroner. Underförstått, jag tycker det är dax att du slänger ihop lite kakor till mig. Nu skall vi ju ha lite kalas framöver så det är rätt troligt att det kommer bakas lite macaroner här hemma.
 
Hittade lite annat också när jag kikade runt lite. Vad säga om dressingar från Walden Farms som är helt fett och kalorifria. Har ingen aning om vad dom innehåller för jag trode i min enfald att i princip allt innehöll kalorier. Kunde inte låta bli att prova så jag köpte hem två olika, en bacon ranch och en ceasar
Mycket nollor på innehållsförteckningen
Hittade också ekologiska lakritsrotspastiller. Får återkomma sedan med hur allt smakade. Tvivlar på att det är supergott men man måste ju prova när det finns

Kommentarer


Kommentera inlägget här: