Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

British Airways

Kategori: Allmänt

För ganska länge sedan (eller exakt 3 år sen igår visade det sig) löste vi in en massa Amex poäng till British Airways poäng. Det var en bra deal och man fick dubbelt så många Avios (BT Poäng) än normalt. Bra tänkte vi, dom kan vi ju använda till någon resa någon gång. Tiden gick och inte har vi bokat någon resa, idag råkade jag logga in och såg att poängen gällde 36 månader.... Ringde upp kundtjänsten och frågade vad jag kunde göra för att behålla poängen. Svaret var boka en resa idag eller köp till 1000 Avios till för 23£och en nätt administrativ avgift på 25£(!!). Jippie.....
Har kollat lite och om jag såg rätt kan jag och M komma till New York tur och retur i Business class för våra poäng pluss 19.000:-. Är det värt det? Det är väl ungefär dubbelt så mycket som en vanlig ekonomi biljett. Då är det sov flight hem dvs man har typ en säng :-)
 
Får se hur vi gör men vi måste bestämma oss snabbt. Frågade varför dom inte förvaranar att poängen håller på att gå ut, men det skulle vara såååå jobbigt för dem att administrera och det var absolut kundes ansvar att kolla upp. ja ja kanske hade han rätt vad vet jag?
 
BA bolaget med grym kundservice......eller inte
 

Kommentarer

  • Lidingömamman säger:

    Om jag vore dig skulle jag använda de 19000 kr till att shoppa istället. Jissus vad mycket snyggt du skulle få för det. Glömde jag säga att det är sjukt billigt i USA just nu?

    Kram,
    Lidingömamman

    2013-01-17 | 19:08:43
    Bloggadress: http://lidingomamman.blogg.se

Kommentera inlägget här: