Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Min lillasyster

Kategori: Familjen

Igår hade vi min pappa, lillasyster S och lillebror A här på middag. Vi firade S  som fyllde år.
Min fina lillasyster S. Hon är inte riktigt som som alla andra, hon är sig själv. Hon föddes för tidigt och var aldeles för liten. Lägg till att det skedde i Indien och att det första som hände inte var att bli omhändertagen på sjukhus utan lagd och lämnad i ett dike. Men tänk vilken tur att hon klarade sig och vilken tur att hon blev just den som hon är, men den största turen är att hon kom till just till vår familj. Ibland får jag dåligt samvete att jag inte hör av mig eller träffar henne så ofta som jag borde. Måste skärpa till mig! 
Igår firade vi iallafall hennes födelsedag med spagetti och köttfärssås och en hallonpaj med massa vaniljsås

Och presenter såklart. Hon fick biocheckar och tianlotter, precis det hon önskade sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: