Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Hej då 2013 välkommen 2014

Kategori: Allmänt

Det har varit ett mycket varierat år. Höga toppar men också djupa dalar. 
Semestern på Aruba var en verklig topp.
Tre superhärliga veckor med perfekt väder, god mat, trevligt sällskap, avkoppling, massa bad, lite shopping och sen ett bröllop (inte vårt utan vårt sällskap) som toppade allt.
Andra toppar var semesterveckan i Finland med familjen R
Och Turkiet med familjen A-W

Året har också innehållit mycket fotboll

Jag har hunnit med att fylla 40. M överraskade med Jesus Christ Superstar och middag på favoriten Berns Asiatiska. 


I slutet på augusti firade jag och M 10-årig bröllopsdag med Londonresa och uppgradering av ring


Det var väl här någonstans den djupaste dalen kom in i bilden. Jag slutade på mitt jobb vilken egentligen var jätteskönt eftersom jag inte trivdes. Men kroppen sa ifrån, all stress jag burit med mig sista tiden då jag inte trivts blandad med den nya dvs att inte ha jobb gjorde att jag föll.... Jag mådde illa, hade hjärtklappning, problem med magen, yrsel och mådde allmänt skit. Som tur var fick jag snabb hjälp av en kurator som hjälpte mig att sortera ut tankarna och fick mig att förstå varför jag mådde som jag gjorde. Sakta jobbade jag mig upp igen och nu känner jag att jag nästan är tillbaka. Saker är inte längre lika självklara och magen krånglar fortfarande men livet är faktiskt helt ok.
Jag välkomnar 2014 och ser fram emot att lägga 2013 bakom mig. Nu skall jag nå nya toppar och hoppas att dalarna inte kommer att vara lika djupa.

Gott nytt år önskar jag er alla fina.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: