Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Bakdag

Kategori: Ätbart

Idag har varit en bakdag. Jag började med chokladkola. Har fått ett super recept av en kompis. Tyvärr kan jag inte dela med mig av receptet för det är lite hemligt. Men ingredienserna ser ut såhär, proportionerna får du försöka lista ut själv.

Sen blev det lussebullar. Samma recept som förut från ICA's Buffé. 
Och efter det smörkolor och det efter Leila Lindholms recept. 

Imorgon tänkte jag göra lite mer knäck och bounybollar. Göra en storhandling och hämta revbenspjäll som en snäll kompis skall fixa åt mig. Sen känns det som att vi nästan är klara inför julafton. Julklapparna är vi klara med för länge sedan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: