Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Vad tyckte jag om resan?

Kategori: Semester

Ja, vad tycker jag då om Turkiet? Helt ärligt kan jag inte bedöma det som land efter att ha varit på resorten hela veckan. Men vad jag tyckte om resan i helhet kan jag berätta.
Jätteskönt med en kort flygresa på bara 3.5 timme. Går nästan inte att komma undan med kortare. Sen var det en dryg timmes bussresa till hotellet varav ungefär hälften på små kringelkrokiga vägar. Inte optimalt men funkade helt ok. Rörig incheckning/avfärd då vi kom/åkte åtta (!!!!) bussar mer eller mindre samtidigt. Sen blev det då strul med vårt rum som vi inte fick förens sju på kvällen, men vi kompenserades med fri a la carte vilket var skönt då vi kunde sprida ut ätandet. Maten i sig var ok på buffén och något mer ok på a la carten. Efterrätterna var inte goda någonstans. Glassen var god men jag tröttnade på sen eftersom det bara fanns tre smaker (jordgubb, choklad och vanilj) För att få ok solstolar fick man vara ute vid åtta för att paxa. Vi hängde mest vid lugna poolen vilket inte var så lugn. Det fanns en stor vattenrutckana som stora N tyckte var jättekul. Lilla N vågade åka med M sista dagen och tyckte det var superkul hon med. Synd att hon inte kom på det tidigare. För yngre barn fanns en mindre rutchkana i barnpoolen.
Rummen var ok, vi hade ett familjerum som var två rum med dubbelsäng i ena och två enkelsängar i andra. Sängarna var superhårda tyvärr.
Det sämsta var nog maten vilket var bra eftersom jag lyckades gå ner ett kilo utan att ens försöka.
Det bästa var att lilla N blivit så bekväm med vatten. Hon simmade också sin första meter utan puffar!!!

Bjuder på några bilder från resan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: