Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Sol, bad och sushi

Kategori: Semester

Idag har vi varit på öns bassängbad tillsammans med mormor (barnens alltså, inte min) Precis som vi räknat med var det inte så mycket folk där idag trots det fina vädret. Tror att det var en hel del som börjar jobba idag.
Vi var rätt oplanerade och hade ingen vidare picknick med oss, bara dricka och bullar. Blev korv med bröd till lunch.
På väg hem bestämde stora N att han ville följa med mormor och sova där.
Nu har vi precis ätit en god hämtmatsmiddag bestående av sushi, friterad kyckling och yakiniku. Tydligen gillar lilla N räkor och rå lax så hon tuggade glatt i sig min "sushi topping"
Lite trist men å andra sidan tycker jag det är superkul att hon smakar på och tycker om nya saker. Jag snodde lite kyckling av henne så jag blev mätt ändå.
Nu skall vi kolla på DIF-Helsingborg. Kanske blir det lite god glass senare, det är ju trots allt semester.

Min mat innan lilla N varit i farten

Kommentarer


Kommentera inlägget här: