Hemma på ön

Om livet, familjen, shopping, kakbak, inredning och annat smått och gott som gör livet så mycket roligare att leva

Tjejmiddag

Kategori: Allmänt

Igår var jag på tjejmiddag hemma hos P ute i Täby. Jag var slö och tog bilen dvs ingen alkohol. Eller jag snuttade lite på både förbubblet och middagsvinet, men med tanke på hur länge vi var där va det ingen fara. Vi fick jättegod mat! Till förrätt hade hon gjort en sashimi på Salma lax och tonfisk, till det en god sojasås och en wasabiröra. Till varmrätt fick vi en supergod fisksoppa med saffran, parmesanröra och smördegssnurror med ost. Till efterrätt blev det färsk frukt och choklad, glass också till dom som ville. Till det serverades bubbel och goda viner. Skälvklart blev det en massa prat, alltifrån ungdomssynder till vilket hemlarm som är bäst.
Tack P och ni andra för en supertrevligt kväll.

Idag har jag hunnit vara förbi Centrum en snabbis för lite kompletterings handling. Sprang in på Akademie bokhandeln och köpte varsin pysselbok till ungarna. Lilla N fick en räknebok och stora N en med korsord. Sen fick Stora N en bok också. Del 2 i serien Dagbok för alla mina fans. Tycker det är kul och framförallt bra att han har börjat tycka om att läsa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: